Washington DC by bike!

30 juli 2013 - Washington, District of Columbia, Verenigde Staten

Gisteravond nog een wandeling gemaakt van het Witte Huis, Washington Monument, Benjamin Franklin Monument weer terug naar het hotel. Alles was prachtig verlicht en hebben nog een paar mooie foto's gemaakt.

Witte Huis by night.

Dat moest wel vereeuwigd worden natuurlijk.

Het bleek een juiste keuze te zijn om vandaag met de vooraf gehuurde fietsen op pad te gaan. De zon scheen volop en een perfecte temperatuur en we waren zo met de metro bij Union Station wat een mooi gebouw is. Het verhuurbedrijf Bike & Roll zit direct naast het station, de Groupon ingeleverd en we waren met een paar minuten "on the move" richting het Capitool waar we om 10.10 uur een rondleiding zouden krijgen, vooraf via internet geregeld.

Op de fiets.

Militairen en regeringsfunctionarissen op een balkon.

Daar aangekomen waren we nagenoeg alleen op het grote plein en op een balkon stonden wat militairen en wellicht wat regeringsmensen wat te praten. na wat foto's en nog wat rond gereden parkeerden we onze fietsen en liepen naar het visitor center om ons aan te melden voor de rondleiding. Het was weer prima geregeld, headset op en jongedame leidde ons prima rond.

In het Capitool.

Het Capitool.

Het Capitool is gebouwd van 1855 t/m 1866 en kostte destijds iets meer dan $ 1.000.000,-- wat toen een vermogen was. Binnen mochten er gelukkig foto's genomen worden. Voor Nick hebben we nog wat gegevens meegenomen waar hij wellicht iets voor zijn studie aan heeft, zal wel niet maar toch.

Vergezicht vanaf het Capitool.

Verder richting het National Air and Space Museum wat echt prachtig en zeer interessant is. Je kan hier zeker een hele dag vertoeven maar daar hebben we de tijd niet voor. Bij de foodcourt was een giga MCDonalds waar we nog wat genuttigd hebben. Door naar het prachtige Smithsonian gebouw en aan de overkant zit het Natural History Museum die we uiteraard bezocht hebben. Gigantisch groot gebouw en ook hier kan je weer een hele dag bezig zijn. Mooie stukken maar wij vonden het Natural History Museum in Londen mooier en indrukwekkender. Eén van de medewerksters beaamde dit ook.

Air and Space Museum

Giga Mac.

Langs de Mall richting het Thomas Jefferson Memorial wat aan een meer ligt. Af en toe kwamen er grote helikopters over wat een mooi geluid gaf. Het Martin Luther King Memorial is nog in de maak en je kon al goed zien hoe het er straks uit gaat zien. Vele donkere mensen waren hier uiteraard.

Onderzoekers van het Natural History Museum.

Het Smithsonain

Via de Reflecting Pool langs de Potomac Rivier gereden en dan weer terug richting het Witte Huis waar buiten, volgens één van de agenten, een kleine persconferentie in de tuin was. Bij een grote hadden we volgens hem 2 blokken verder moeten staan. Dwars door de stad Washington DC gefietst en zo weer naar Union station, het was inmiddels 16.30 uur en de tijd was omgevlogen.

Thomas Jefferson Memorial

Ellis bij Reflecting Pool

Martin Luther King MemorialWij vinden het zeker een aanrader om de stad met fietsen te doen, goede paden en afstanden zijn lopend te groot. Vanavond zien we wel wat we gaan doen en morgen richting Atlant

Persconferentie bij het Witte Huis.

Hans bij het Witte Huis.

1. Sanne:
    Bij die Mac heb ik toen ook gegeten :D haha
  2. Ed Klerks:
    30 juli 2013
    Ziet er fantastisch uit, en ja, je kan je er inderdaad scheel lopen.
  3. Leo:
    30 juli 2013
    Ziet er leuk uit, hier ook alles goed. Zijn vandaag in Slovenië om een grot en een kasteel te bezoeken. Met Jordi gaat alles prima hij is strontvervelend dus helemaal in z'n goede doen haha. Gr. Assenbergies