Vandalisme bij Nationaal Monument!

29 juli 2013 - Washington, District of Columbia, Verenigde Staten

Voor vandaag was de kans op onweersbuien nogal groot dus besloten we om met de metro naar Arlington Cemetary te gaan waar naast de duizenden soldaten ook o.a. JFK ligt begraven. eerst een ontbijtje op 17th street bij een klein zaakje waar je werkelijk alles kan krijgen tegen zeer redelijke prijzen. Ellis een kaasomelet en Hans en sandwich met ei en bacon en een fles jus d'orange. Daarna bij de metro een goede uitleg van een medewerker en de kaartjes kwamen zo uit machine rollen.

De duizenden graven van soldaten.

Aangekomen bij Arlington begon het al redelijk met aanvoer van toeristen. Wij vonden het indrukwekkend om daar rond te lopen en met name het monument van JFK en de onbekende soldaat zijn populair. Bij de onbekende soldaat is een enorm amphitheater uit marmer gebouwd en als er een belangrijk persoon daar wordt begraven dan wordt daar gebruik van gemaakt. Daarnaast loopt er continue een soldaat zijn vaste patronen wat een eretribuut is aan de onbekende soldaat.

John F. Kennedy met naast hem zijn vrouw.

Bij het teruglopen liepen er een man en vrouw naar een graf en de man maakte wat foto's van zijn vrouw bij een graf. Hans vroeg ze of hij een foto met beiden wilden en ja alsjeblieft! Het bleek haar broer te zijn die brigadegeneraal was geweest en zij had  zelfs, zo vertelde zij, nog in Utrecht gewoond. Voor die mensen een groot moment en voor ons een kleine moeite.

Amphitheater.

Wisseling van de wacht.

Vanuit Arlington kan je het Benjamin Franklin Monument zo zien liggen maar schijn bedriegt. Ipv de metro weer terug namen we de benenwagen richting het Monument dat 2 dagen eerder door een vandaal was beklad met groene verf en het was nu weer deels vrijgegeven. Gelukkig maar echter die man of vrouw die dit op zijn geweten heeft zal er zeker niet klaar mee zijn. Het wordt hier echt groot uitgemeten in de media.

Benjamin Franklin Monument

Het beeld van waar je de groene verf nog kan zien.

Na eerst een opfrissing bij het Monument er naar toe gelopen en het is zeker indrukwekkend. Vanaf daar kan je kijken over de Reflecting Pool naar het Washington Monument wat een mooi gezicht is. Vervolgens naar de Monument van de Koreaanse Oorlog waar Obama gistermorgen een toespraak had gehouden. De vele kransen, ook van Nederland, waren nog aanwezig. Echt een mooi Monument.

Vanaf B. Franklin richting Washington M.

Langs de Reflecting Pool naar het World War II Monument waar we beiden met onze voeten in het water hebben gezeten vanwege de hitte. Je hoorde nog net ssssshhhhh toen we met onze voeten in het water gingen. Heerlijk even.

Korean War Monument.

Lekker pootje te baden.

Inmiddels was het al weer rond 13.00 uur en we liepen terug via het Witte Huis naar ons hotel om ons even op te frissen om daarna het Pentagon City Mall te gaan waar het heerlijk koel is. Bij Macy's de geliefde schoenen van Nick gekocht en bij A&F nog het e.e.a. waaronder het luchtje van hen. Aangekomen bij het onvermijdelijke Foodcoort zagen we de Panda Expres en samen hebben we 1 portie gedeeld, orange chicken en chicken teriyaki.

Pentagon City Mall.

Lekker hoor!

Vanavond zullen we wel laat gaan eten en morgen hebben we fietsen gehuurd, zijn benieuwd.

Op moment van schrijven in de lobby van het hotel komt er een dikke Duitser aangelopen die hard roept "Wir sind Europameister!!!". Zelfs hier worden we er nog mee geconfronteerd, pfffff.

1. De Padtjess:
    29 juli 2013
    Dat is nou weer jammer he van zo'n Duitser dat je die nou moet tegenkomen, had je je pistool niet bij je........ en en hoe was de tour de Washington vandaag, voor wie was de bolletjes trui?xxx