The Big Apple

4 augustus 2013 - New York, New York, Verenigde Staten

De weersverwachting voor vandaag was af en toe miezerregen in de ochtend en daarna het zonnetje met prima temperatuur van 26 graden in de ochtend tot zo'n 33 graden in de middag. Na het gebruikelijke ontbijt met de lijn 6 richting Brooklyn Bridge die we vanuit Manhattan richting Brooklyn zijn overgelopen. Delen er van staan in de steigers vanwege onderhoud en deze ochtend was er ook een loop georganiseerd dus vele lopers en fietsers.

"Ons" ontbijtzaakje.

Op de Brooklyn Bridge

Aan de Brooklyn zijde hebben we de watertaxi, die toch in onze NY Pass zit, genomen en daar het was lekker rustig op! Via het Vrijheidsbeeld en Battery Park  de west Hudson op naar 44th Street waar nog een oud vliegdekschip ligt. Via de wijk Hells Kitchen zijn we over een vlooienmarkt naar 34th Street gelopen waar o.a. Macy's en JC Penney's zitten.

Op de watertaxi

Skyline Manhattan.

Macy's laat bij binnenkomst weten dat dit het grootste warenhuis ter wereld is, het zal wel. Binnengekomen is het inderdaad een gigantische wirwar, 8 verdiepingen met iedere verdieping een restaurant en in de kelder zelfs een enorm foodcourt. Op een gegeven moment wilden we er uit maar zelfs de mensen die er werken wisten op een gegeven moment ook niet meer waar we eruit moesten, is dat wat!

Taxi!!

In het Bryant Park.

Op naar 5th Ave. en bij de Heartland Brewery wat gegeten en gedronken. Direct daarnaast zit entree voor het Empire State Building en na een tip van één van de medewerkers hebben we voor de avond alvast kaarten gehaald. De Customer Manager gaf ons nog haar visitekaartje en als we die lieten zien zouden we hele stukken van de rijen over kunnen slaan, ben benieuwd.

De onvermijdelijke limo's die je voorbij zoeven.

Mooi uitzicht he?

Over 5th Ave naar Bryant Park wat een heerlijk park is waar in de zomer vele optredens zijn en vele New Yorkers aan het socializen zijn, wordt geschaakt, draaimolen voor de kinderen en aansluitend de bibliotheek zit, richting TS. Daarna over 5th Ave, via de NBA Store, weer terug naar ons hotel om even bij te komen en op te frissen, het was inmiddels al weer 17.00 uur. Rond 18.45 uur rustig aan via Grand Central, wat een prachtig gebouw is dat zeg, naar Empire State Building gelopen om daar naar de 86e verdieping te gaan voor een mooi uitzicht met zonsondergang.

Chrysler Building.

Manhattan.

Aangekomen echt een gigantische massa van mensen en nu het visitekaartje gebruiken dus en ja hoor loop maar mee. Het scheelde echt enorme rijen, heerlijk! Maar toch na zo'n 45 minuten waren via 2 liften en allerlei omwegen uiteindelijk boven. We moesten nog denken aan de vele mensen die niet de mazzel hadden om door te kunnen lopen.

Op de 86e verdieping.

Ook op de 86e veel mensen natuurlijk, dringen om de "beste" plaatsen, pffff. Het was het uiteindelijk allemaal wel waard, wat een schitterende uitzichten heb je daar en hoe langer we er stonden hoe meer lichten gingen er aan totdat het geheel donker was. De terugweg ging wel wat sneller, maar toch en beneden aangekomen weer terug naar ons hotel en als een blok in slaap gevallen.

Toen werd het echt donker.

Zo meteen naar Central Park, waar we fietsen hebben gehuurd en dan nog de laatste dingen doen aangezien we morgen richting ????? gaan. We hebben nog niks geregeld, we zien het wel.

1. De Padtjess:
    4 augustus 2013
    Hallo vrienden geniet van jullie laatste dag in NY, ziet er geweldig uit! Hebben jullie nog voeten over? Hier is het ook erg warm. Ppff jullie laatste week alweer. Ben benieuwd waar jullie morgen belanden xxx
  2. Leo van Buren:
    4 augustus 2013
    Geweldige stad he, NY! Als je tijd hebt moet je nog even binnen lopen bij de bibliotheek. Die is heel mooi!