Laatste dag New York

5 augustus 2013 - Mystic, Connecticut, Verenigde Staten

Zo rond 07.30 uur opgestaan en het is prachtig weer. Gisteren werden we al door het hotel geïnformeerd dat er in de straat een markt zou zijn en inderdaad men had een flink deel van Lexington Ave. afgezet voor kraampjes met van alles en nog. In de zomer doen ze dit iedere zondag op een andere plaats om de New Yorkers buiten te krijgen volgens een agent met wie we even stonden te praten.

De amrkt voor ons hotel.

Na het gebruikelijke ontbijtje, allebei pancakes en een glas melk, met de metro richting Central Park om te gaan fietsen. Na de benodigde papieren te hebben ingevuld op pad. Op de grote weg, 6,9 mijl, door het park mag je fietsen echter op de kleine paden is het verboden. Wat je daar allemaal ziet lopen, fietsen, joggen, optreden en andere zaken die we niet genoemd hebben! Joggende stellen met kinderwagens voor hun, wielrenners die doen denken of ze een tijdrit aan het rijden zijn maar goed het is dan ook het enige wat hier op dit eiland hebben natuurlijk. Maar het blijft bijzonder om te ervaren.

Op de fiets en Central Park.

Mooi daar.

We zijn het hele park doorgereden en af en toe gestopt voor bezienswaardigheden of gelopen. Er zijn ook een flink aantal honk- en softball velden waar zelfs wedstrijden worden gespeeld. Daar nog even staan te kijken natuurlijk. De fiets weer ingeleverd en Ellis wilde even terug naar het hotel, begreep wel waarom natuurlijk! DE MARKT.  Deze even overheen gelopen en wat je daar allemaal weer aan eterijen kan kopen zelfs gefrituurd ijs! Ellis nog een nieuwe tas aangeschaft want de oude was tijdens de reis kapot gegaan.

Central Park.

Gefrituurd ijs!

Na ons wat opgefrist te hebben naar de Hollister op 5th waar we wat kleding voor Jordi hebben aangeschaft, mooie zaak. Ellis wilde nog even naar Madame Tussauds en dat kon via de NY pass en op richting Times Square. Was wel grappig maar echt een heel groot minpunt was dat bij de filmsterren Jack Nicholson ontbrak, dat kan natuurlijk niet. Eén van de medewerksters was het volkomen met ons eens.

Let op de kleuren.

Hollister op 5th Ave.

Terug bij het hotel de aangeschafte spullen neergezet en op naar Joe's Shanghai om te gaan eten. Heerlijke dimsum, beef en pork met noedels en rijst. prima gegeten na de tip die we van een man in Atlantic City hadden gekregen.

Hans bij ......... .

DImsum

New York hebben we ervaren als een heerlijke stad waar we zeker nog wel een keer terugkeren aangezien we nog wel het e.e.a. willen zien.

Honkbalwedstrijd in Central Park.

1. Marcel:
    5 augustus 2013
    Gisteren terug gekomen uit een heet Schwarzwald, nu even vluchtig jullie verslagen doorgelezen, ziet er allemaal weer fantastisch uit.
    Veel plezier nog verder!

Groetjes uit het warme Sprang!!
  2. De Klerksen:
    5 augustus 2013
    Ben benieuwd waar jullie nu naar toe gaan, lezen het morgen wel weer.
  3. De Padtjess:
    5 augustus 2013
    I'm going to Jakson! The man in black! Geweldig......
    Say no more......
    Ja ja Ellis' throw it in the bag, het gaat goed he met shoppen.
    Geniet van jullie laatste dagen xxx