Plymouth

7 augustus 2013 - Plymouth, Massachusetts, Verenigde Staten

Na het ontbijt in het hotel zo rond 09.00 uur op pad via het groene Connecticut, Rhode Island met de mooie stad Providence binnendoor naar Plymouth in de staat Massachusettes. Een rit van zo'n 2 uur en inderdaad 11.10 uur kwamen we al aan in Plymouth bij het hotel. Natuurlijk konden we niet inchecken maar wel het verzoek voor begane grond en waar kunnen we naar het strand en wat is er te doen in het plaatsje?

Eén van de overblijfselen van de Pelgrims waar de bewuste steen ligt.

Begane grond geregeld en op naar het plaatsje zelf, auto geparkeerd en verkennen. Plymouth is ook een pelgrimsdorpje waar je de overblijfselen nog kan zien. Alles is er aan gedaan om dit te behouden. Er ligt bijvoorbeeld een grote steen, Rock of Plymouth, en als er nieuwe mensen aankwamen moesten zij als eerste op die steen gaan staan. Waarom? Geen idee. Verder bestaat dit dorp uit de visvangst en toerisme zoals B&B en Capt. John die walvistochten organiseert.

De boulevard van Plymouth.

Mooie huisjes.

Na ruim een uur gewandeld te hebben de lunch bij de Lobster Hut, soort van McDonalds maar dan met vis en uiteraard veel beter en lekkerder, genuttigd. Clamchowder, zwaardvis en garnalen voor ons. De auto weer opgezocht en terug naar het hotel waar we inmiddels de kamer in konden. Prima hotel met ruime kamer en mooi zwembad erbij. Lekker om hier onze vakantie te gaan afsluiten.

De vismarkt.

Lobster Hut.

Het strand bij Plymouth was niet echt lekker om te gaan liggen, met de vele (grote) stenen waardoor we na 1,5 uur terug naar het hotel reden om bij het zwembad te gaan liggen en beetje te zwemmen. De avond hebben we besteed in Plymouth wat voor de visliefhebbers, en dat zijn we, een paradijs is.

Zwaardvis, garnalen en clamchowder.

Ons hotel met de auto in Plymouth.

Morgen willen we naar Cape Cod voor nog een dagje aan het str

1. Esther:
    7 augustus 2013
    Wat een leuk hotel hebben jullie in Plymouth. Zie je onze voetsporen staan? De foto's zijn erg leuk. Tip: restaurant Sam Diego's, mexicaan in het centrum of visrestaurant Blue eyed crepe aan de boulevard tegenover Captain John. Veel plezier verder.
  2. De Klerksen:
    7 augustus 2013
    Lekker hoor al die vis,
    nog fijne laatste dagen .