Van de Amish naar het Witte Huis.

28 juli 2013 - Washington, District of Columbia, Verenigde Staten

Vanochtend had Dolores weer een vorstelijk ontbijt voor ons gemaakt. Inmiddels waren dochterlief en man en 3 kinderen van Tim en Dolores ook al aangekomen aangezien de jongen een Lacrosse toernooi moet spelen. Zij namen niet deel aan het ontbijt aangezien ze dit wel apart willen houden. Wel na het ontbijt even zitten praten over het Lacrosse en de 2 Seafood zaken die zij hebben.

De ontbijttafel

Met z'n allen aan het ontbijt.

Bij het ontbijt waren we met 6'en, Fred en Jo uit New Jersey, Charles en Sue uit Baltimoren en wij natuurlijk. Het gebruikelijke voorstelrondje gemaakt en daarna kwamen de heerlijkheden die Dolores vanaf 06.15 uur had gemaakt. We begonnen met een heerlijke fruitsalade en daarna een home made apple pie uit de oven met daarbij 2 worstjes, verse aardbeitjes en ananas. Zelfs Ellis had alles op!

The Richmond House

Stoofpeertjes bij het ontbijt.

Aan de overkant van het huis was er een yardsale en werkelijk de duvel en z'n ouwemoer stonden in de tuin opgesteld. Dit mag men vrijdag en zaterdag doen en volgens Tim, die dit niet zo waardeert, hebben ze in de kelder dupliceermachine staan zodat ze altijd "junk" hebben.

Yardsale

Om 10.00 uur stapten we in de auto om richting Washington DC te rijden, de Amish en Mennonieten waren alweer in de weer op de maisvelden en toerden tussen al het drukke verkeer met hun koetstjes. Was het leven maar zo eenvoudig dacht ik nog , iedere morgen trek je je soepjurk aan, allemaal het zelfde model, kapje op je hoofd en klaar. Wat erg jammer was dat er op de dag 's avonds dat we vertrokken een heel speciaal etentje was met een Amish familie, Tim en Dolores hadden ons graag meegenomen. Helaas.

Ons hotel en wij zitten op de 6e.

Even een hotdog met sauerkraut!

Om half een arriveerden wij bij ons hotel Capitol Hilton, spullen op de zeer ruime kamer gezet en op pad gegaan, we zitten vlak bij het Witte Huis dus meteen maar daar naar toe gelopen, zo'n 200 meter. Onderweg op de radio hadden we al gehoord dat het veteranendag was en velen van hen waren paraat bij het Korean War Monument en uiteraard de demonstranten die in grote getalen aanwezig waren, niet vervelend of zo hoor. Daar krijgen ze trouwens ook niet de kans voor met de vele agenten, secret service en overige dienstdoenders. Obama had die ochtend daar nog een toespraak gehouden. De nodige foto's gemaakt natuurlijk en op ons gemak een rondje gelopen. Wat een enorme gebouwen staan er daar. Van regeringsgebouwen tot vele musea die trouwens gratis te bezoeken zijn. Wij zijn zelf, met name vanwege de hitte, nog even in het American History Museum geweest wat best interessant is.

The White House

In volle glorie

Na nog een stop bij de Starbucks, die schuin tegenover ons hotel ligt, even relaxen aan de bar in het hotel. Naast ons kwam een ouder stel naast ons zitten die al 5 weken onderweg door heel Amerika waren en zij wonen in ........ Las Vegas. Uiteraard hebben we lekker zitten kletsen en volgens haar moeten we echt nog eens naar New Orleans waar ze het lekkerste eten hebben. Dat staat zeker nog op onze Bucket List dus wie weet ...... .

De achterzijde van het Witte Huis

Overal secret service met op de achtergrond het Washington Monument.

Nog even op de kamer een lekker tukkie gedaan om daarna naar China Town te gaan om te gaan eten. Aangekomen bij de grote Chinese poort een walhalla van eettentjes en het rook overal even lekker natuurlijk. Van de barman hadden we een tip gekregen om bij Tony Cheng te gaan eten, zeer goed volgens hem. Wij naar binnen en het zat ook vol met chinezen dus dan moet het wel goed zijn toch? Allebei wat anders besteld zodat we van elkaars gerechten konden proeven. Ellis had "boneless duck" en Hans had een combinatie van vlees en vis. Het was heerlijk!

China Town

Jammieeeeee!!

Na het diner nog even rondgelopen en na een half uur waren we weer bij hotel. Afhankelijk van het weer gaan we morgen of maandag de fietsen huren. We zien het wel, het is tenslotte vakantie.

1. De Klerksen:
    28 juli 2013
    Veel plezier nog in Washington, genoeg te doen en te zien daar.
    Lezen morgen weer verder.