Richmond House & Amish

26 juli 2013 - New Holland, Pennsylvania, Verenigde Staten

Carmen en Joan, de eigenaar en eigenaresse van het B&B, hadden voor ons een heerlijk ontbijt gemaakt met verse aardbeien (geen grap Han en Carla) en meloen en daarna toast met bacon en scrambled eggs. Daarbij stonden er nog verse muffins en een zelfgemaakt cinnamon (kaneel) cake die nog warm was. Oh ja de verse jus d'orange was niet te versmaden. Perfect begin van de dag dus!

Carmen's House met de mooie veranda.

Jut en jul op de schommelbank.

De andere gasten lagen nog op bed en 1 vrouw wilde geen ontbijt maar ging naar de supermarkt om daar te ontbijten. Nou ja, het zal wel. We hebben gezellig met Carmen en Joan zitten praten over van alles en nog wat. Website van GvH laten zien, foto's van de kinderen. Carmen vertelde dat hij 2 jaar had gedient in Vietnam van 1970 t/m 1971 als sergeant van het Marine Corps. Ogen en lichaamstaal spraken boekdelen over dit onderwerp. Obama is zeker geen favoriet binnen deze familie en als je ze zo hoort. Zo rond 10.00 uur hebben we hartelijk afscheid van ze genomen om nog even naar de outlet te rijden waar vandaag een speciale actie was met 30% extra korting. Tja, dat kunnen we niet aan ons neus voorbij laten gaan natuurlijk. Wat kleding ingeslagen en voor Ellis en Han nog wat balzakken bij Hanes.

De achterkant van het Richmond House.

Zo rond 15.00 uur arriveerden we bij The Richmond House van Tim en Dolores. Een prachtig B&B waar je je direct thuis voelt. Het huis zit vol met zo'n 10 mensen dus dat wordt morgenochtend een drukke boel aan de ontbijttafel. De kamer is mooi en hebben met Opa caravan (Piet Geluk) geskyped die 82 jaar is geworden. Gefeliciteerd Pa!

Aan het melken.

Prachtige boerderijen.

Dolores gaf ons een tip om naar een boerderij te gaan waar ze vers ijs maken en waar je kan rondlopen. Prima, de Garmin ingesteld en binnen 5 minuten waren we daar en inderdaad het ijs is heerlijk. De boerderij wordt gerund door Amish en werkelijk de gehele familie van jong tot oud werkt mee. Verder onderweg kwamen we nog een flink aantal koetsjes met Amish tegen. De grijze koetsen zijn van de Amish en de zwarte van Mennonieten die hier beide leven. Dit gebied bestaat voornamelijk uit boeren die redelijke grote landerijen hebben met boerderijen en daarnaast van die grote silo's.

In de koets met de familie.

Ook zij moeten wachten voor het stoplicht.

Net naar de Walmart geweest?

De Amish nog op de ouderwetse manier.

Vooraf hadden we al gezien dat in de buurt een Red Lobster zit en dit is toch ook wel één van onze favoriete restaurants. Het was weer heerlijk. Aangekomen bij Tim en Dolores hebben we gezellig met een aantal mensen zitten praten. Dat is toch wel een erg leuke bijkomstigheid van een B&B.

Heerlijke visgerechten bij de Red Lobster.

Oh ja, we vergaten nog te melden dat we een video van een eland hebben geplaatst.

1. De Padtjess:
    26 juli 2013
    Whahahaha die aardbeien heerlijk toch ik kan die cinnemon cake bijna ruiken het water loopt mij in de mond heerlijk. Wel bijzonder die Amish om die zo te zien! Goed gedaan Ellis' top die balzakken zijn perfect! En Hans nog een jasje gehad? Die garnalen zien er heerlijk uit, ik zit nu aan mijn ontbijt maar jammie....... Zo te horen bevalt het goed een B&B voor herhaling vatbaar? Fijne dag vandaag kijk weer uit naar jullie verhalen xxx
  2. De Klerksen:
    26 juli 2013
    Haha verse aardbeitjes en balzakken, ik lig in een deuk.

Ziet er allemaal super uit en gezellig zo in die b&b's.

Veel plezier nog en we lezen morgen gewoon weer verder.
  3. Riakrijgh:
    Hallo Hans en Ellis,
    Wat maken jullie mooie dingen mee,wat bijzonder de mensen die jullie ontmoeten hun verhaal met jullie delen.Je heb er weer mooie foto's bijgedaan.Ben gewoon een beetje jaloers.
    Tot het volgende reisblog
    Dag lieverds
    Ria
  4. Leo:
    26 juli 2013
    Hoi,hoi, jammer dat skypen beetje lastig ging. De jongens gaat prima, hebben contact met een groepje friezen. Na de vakntie kunnen ze vloeiend fries! Geweldig dat jullie dan zulke leuke mensen tegen komen! Veel plezier en we belllen morgen na ons grottenavontuur! Dikke kus!