Elanden en reisdag.

25 juli 2013 - New Holland, Pennsylvania, Verenigde Staten

We hadden beloofd om vandaag wat te melden over onze elandentocht. Die was zeker geslaagd te noemen! Vooraf was gevraagd of het een probleem zou zijn als wij apart zouden zitten aangezien we als laatste hadden ingeschreven, nou op zich niet dus .... . Prima dan kon Hans naast de chauffeur in de bus zitten en had daarmee, volgens hen, de beste plek. Afijn iedereen stipt om half acht in de bus en de planning was dat we rond 23.30 uur terug zouden zijn.

Romantisch hoor.

Van de organisatie was een chauffeur en nog een soort van animator in de bus aanwezig. Het leek op een gegeven moment wel een "hidihi" aflevering, wat een volk zijn die Amerikanen soms. Maar goed, de chauffeur reed langs de voor hen gebruikelijke "hot spots" zoals zij vertelden en na een plaspauze bij een tradingpost, waar velen nog verse fudge hadden aangeschaft, spotte Hans de eerste vrouwtjes eland. De bus gestopt en langzaam teruggereden stond ze er nog altijd  mooi te zijn leek het wel. We konden allemaal uitstappen en aangezien het al donker was werd er extra licht gemaakt met van die schijnwerpers zodat we er goed zicht op hadden.

Eland

Ze bleef rustig staan, at af en toe en keek ons op haar gemak weer aan. Mooie ervaring! Weer verder een jong van ongeveer 1 jaar en die maakte dat hij gauw uit de hoeven kwam zo het bos/struikgewas in. Kon nog snel een foto van hem maken. De 3e eland kwam er rap na en ook zij liet ons niet uitstappen, jammer maar wel een mooi gezicht.

Lekker aan het eten.

Steekt zelfs zijn tong uit!

De laatste was een mannetjes eland die precies op de bosrand liep. Zijn gewei was echt enorm en men schatte het dier zo'n 400kg! Zelfs de mensen van de organisatie vonden hem "very big". Maar helaas geen foto kunnen maken. Het was voor ons een mooie ervaring om deze beeste van zo dichtbij te zien en dan met name de mannetjes eland. Twee jaar geleden hadden we er ook al 1 gezien bij de Rocky Mountains, het blijft mooi.

Vandaag na ons ontbijt hadden we een reisdag van ca. 5 uur in de auto en deels door mooie pittoreske plaatsjes in New Hampshire en Vermont om zo via de Green Moutains en Albany bij het plaatsje Monroe te komen wat in de staat New York ligt. Daar hadden we gisteren een B&B geboekt wat er prachtig uit ziet met een mooie veranda met schommelstoel. Kamer is mooi met vele snuisterijen en christelijke beeldjes.

Green Mountains

Voor aankomst nog even bij een grote Outlet gekeken en 's-avonds heerlijk bij de Outback Steakhouse gegeten. Daarna nog even bij de naast gelegen Walmart geshopt voor het noodzakelijke. Terug bij de B&B heerlijk op de veranda gezeten met een mok koffie die Joan (innkeeper) voor ons had gezet. We hebben nog een tijdje met haar zitten praten over allerlei zaken die hier en bij ons spelen. Plots kwam er een groot rendier langs ons gerend en haar kalf bleef aan de overkant van de weg staan. Prachtig om dat weer te zien. Joan vertelde dat hun grootste probleem qua dieren de zwarte beer is die dus geregeld even de vuilnisbak inspecteert.

Morgen naar Amish county

1. De Klerksen:
    25 juli 2013
    Fijn dat de elanden meegewerkt hebben want je weet het nooit met beesten.
    Morgen veel plezier bij de Amish, lekkere koekjes eten natuurlijk.
  2. Fiona Tuk:
    Hoi Ellis en Hans,

Ik vind het erg leuk om jullie zo te volgen, wat een prachtige reis zijn jullie (weer) aan het maken. Ik blijf het zeker volgen. Geniet van de mooie dingen die jullie zien en beleven. Gr. Fiona
  3. Leo:
    25 juli 2013
    Mooie verslagen allemaal ! Wij zijn sinds gister in Kroatië , lekker weer hier !!! Alles was helemaal goed gegaan gister pizza gegeten mooie heldere zee alles is top hier ! Morgenavond gaan we ook lekker naar een denny's , haha notttt. We gaan snel weer even skype ! De groetjes van ons allemaal en een dikke knuffel van jorrepor