Amish County.

27 juli 2013 - New Holland, Pennsylvania, Verenigde Staten

Vanmorgen om half 9 stond de ontbijttafel voor 10 mensen gedekt, we wisten niet wat we zagen, sjiek de friemel. Alles werd uitgeserveerd en we begonnen met koude stoofpeertjes met wat caramel en bessen,.vers gebakken scones met jam en daarna een bord met een dikke plak warme  ham, een punt eierquiche, en verse tomaten met monzarella.  En alles home made!!!!

The Richmond House B&B, een plaatje.

Nog even met Hanny via facetime contact gehad en om een uur of 10 op pad gegaan om Amish te spotten. Even wat feiten:

In deze regio leven de Amish te samen met de Mennonieten.

Moeders op stap met de kinderen.

Werken op het land volgens oude tradities.

De Amish rijden in zwarte koetsen of gebruiken een soort step (op blote voeten) als vervoer, dragen zwarte of 1 kleurige kledingstukken en de mannen hebben de "beroemde" baard en zij willen niet op de foto. Zij hebben  liever geen contact met de buitenwereld, maar helaas ontkomen ook zij daar niet aan want er is geld nodig voor hun bedrijven en daarom hebben zij toch wat toeristische winkeltjes waar je hun producten kunt kopen.

The real life?

De Mennonieten zijn veel vrijer ook in de omgang, ze rijden in auto's en eten in  restaurants en doen gewoon hun boodschappen in de grote supermarkten. De dames dragen kleurige jurken en de mannen hoeven niet hun baard te laten staan. Deze twee groepen gaan samen naar dezelfde lagere school, daarna zijn de Amish klaar maar de Mennonieten mogen als het "opperhoofd" het goed vindt doorleren.

Koetsje rijden.

De series die al een tijdje op DIscovery te zien  zijn zoals Breaking the Amish worden hier echt weggewuifd, het is allemaal heel erg overdreven en verre van de werkelijkheid. Er is hier wel het een en ander opgenomen.

Ook hier zijn covered bridges.

Vandaag hebben wij dus wat rondgereden door de prachtige landschappen en hebben getracht wat mooie foto's te maken. Af en toe wat stops gemaakt voor een koffie of een heerlijk ambachtelijk ijsje op één van de boerderijen.

Om een uur of 4 nog even met Jordi geskyped , hij had het goed naar z'n zin. Daarna nog even, op aanraden van Dolores en Tim, naar een paar mooie punten gereden. Voor vanavond bij de koffie hebben we bij een boerderij een "homemade applepie" gehaald.

De was hangt al buiten.

Tim zat gisteravond te vertellen dat ook hij een Vietnam veteraan was en heeft daar als helikopterpiloot gediend. Ook aan hem kon je merken dat dit een enorme impact heeft gehad. Daarnaast ook met de gasten uit Virginia lekker gezellig zitten praten over van alles en nog wat.

1. De Padtjess:
    27 juli 2013
    Hallo vrienden, was ff gezellig op FaceTime leuk om te zien waar verblijven. Ik mis wel een foto van het avondeten! Mijn 2e ellis loze vrijdag achter de rug pppfffff auto kapot kon ook niet naar de kringloop.... Ik zit in een lichte depressie hahahahahaha. Fijn dat Jordi het naar zijn zin heeft.volgens mij hebben jullie vandaag een reisdag, stay on your lane goede reis Xxx
  2. Ellepel:
    27 juli 2013
    Hoi Hanny, je zult het niet geloven maar het stikt hier van de kringloopwinkeltjes, doet me denken aan de Pickers. En tegenover onze B&B staat alles gewoon buiten op straat, paradijs voor ons haha. We maken straks nog wel even een foto. We zijn al vroeg op want Nick belde ons om half 7 op Skype hij is ook weer thuis we begrepen dat het hard regende en onweerde. Hoor je snel xxxxx