Na regen komt zonneschijn!

24 juli 2013 - Central Valley, New York, Verenigde Staten

We waren vanochtend rond 06.30 uur wakker en rond 07.00 uur zat de gehele ontbijtzaal al vol met mensen!! Onvoorstelbaar, maar waar. De regen kwam met bakken uit de hemel en volgens de "weather channel" is het in heel de States vreselijk weer als je beelden ziet. Niet normaal, bijna overal overstromingen in het land. Een dak bij de Hotel Mirage in Las Vegas is ingestort.

Maar goed, in de auto gestapt en dwars door de White Mountains gereden, prachtige natuur. Bij North Conway aangekomen bezoek aan de Wal Mart, wat een heerlijke winkel is dat toch. Ellis nieuwe zipzakken, voor de jongens onderbroeken en uiteraard nog het nodige.

De Garmin ingesteld op Franconia Notch State Park waar we een wandeling willen maken. Dit hadden we vooraf al uitgezocht en het moet daar prachtig zijn. Na een uurtje in de auto met nog altijd de regen kwamen we daar aan. Bij de Wal Mart hadden we allebei een paraplu aangeschaft en die kwamen goed van pas. De hike van en naar de Flume Gorge is ongeveer zo'n 2,5 miles wat 4 km is met redelijk hoogteverschil. De Flume Gorge is een granieten kloof met wanden van zo'n 25 meter hoogte waar je door kan wandelen, deels met houten trappen.

Het is een prachtige route die je op de terugweg door een prachtig bos leidt met enorme rotsblokken die door de gletscher zijn achtergelaten. Inmiddels was het een stuk droger geworden en begonnen de vogels al weer van zich te laten horen. De staat New Hampshire is ook bekend vanwege de vele "covered bridges" en onderweg kwamen we er nog 2 tegen.

Aangekomen weer bij het visitor center was het inmiddels 15.00 uur en beide hadden we wel trek gekregen. Hans had in Lincoln nog een Subway gezien en op daar naar toe voor een 6" broodje. Prima, niks mis mee! Aangekomen bij het hotel stonden er 2 bussen van "Christian Tours" dus dat wordt een gezellige avond in het hotel :-). De zon kwam al wat door en wij naar het tegenover gelegen midgetgolf parkje om daar onze kunsten te vertonen. We hebben flink gelachen en er is zelfs een hole in one geslagen! De zon scheen inmiddels een pit in onze ..... en vanavond gaan we een elandentocht maken dus schrijven we ons verslag maar wat eerder.

We gaan zo nog wat kleins eten en dan "Moose here we come!!!"

Morgen een reisdag richting de staat New York waar we vandaag een B&B hebben geboekt, zijn benieuwd.

Oh ja, de foto's staan in een aparte map "na regen komt zonneschijn".

Tot morgen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Piet en Anneke:
    24 juli 2013
    Hoi Hans en Ellis,

Fijn dat jullie het goed hebben! En.. hoe waren de elanden?
    Hier alles prima: "Na zonneschijn komt regen"!
    (Ellis, ik heb je nog een mail gestuurd).

Veel plezier nog en groetjes van de Geluksbuizen
  2. De Padtjess:
    24 juli 2013
    Hallo vrienden, ziet er allemaal weer geweldig uit jammer van de regen! Zipzakjes binnen Ellis daar kan je er niet genoeg van hebben. Een beetje geestelijk voedsel kan ook geen kwaad whahaha. Ben benieuwd naar de Elanden. Tjonge pppffff gezellig samen midgetgolfen hihihihi moet niet gekker worden. Xxx