Boston

21 juli 2013 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Vanochtend al zeer vroeg wakker en Ellis zo rond 05.00 uur. Nog even wennen an het 6 uur tijdverschil natuurlijk, komt goed. Op ons gemakkie wat voorbereid voor de dag en aangekleed. Op naar Boston waar we de auto in het centrum zo de parkeergarage in konden rijden. Binnen een paar honderd meter waren we al bij Quincy Market wat hartstikke gezellig is met vele eettentjes en andere toeristische zaken. Ontbijt werd een verse cinnamon roll met prima koffie en jus d'orange wat buiten op een bankje hebben genuttigd. Het was al weer goed warm en voor vandaag ook weer rond 96 graden Fahrenheit en het is nu al 7 dagen achtereen boven de 90 graden, hittegolf. Dat wordt dus goed op het drinken en zout letten.

Boston downtown

De Freedom Trail brengt je langs de belangrijkste historische bezienswaardigheden loopt door de stad Boston heen en is zo'n 4 km lang schat ik. Boston is heel Europees en je zou zo in Engeland kunnen lopen als je de oude stenen huizen met de karakteristieke rode stenen ziet. We kwamen al snel in het Italiaanse deel met vele restaurantjes, trattoria's en ook aan de gelaatstrekken van de mensen kon je zien dat ze van Italiaanse afkomst waren.

Little Italy

Oude kerkhoven tussen de woonhuizen en gebouwen waar vrijwilligers in klederdracht uitleg gaven. Na een tijdje kwamen we een Ierse pub tegen en ja dan toch maar even naar binnen. Lekkere lunch met verse calamarus en homemade chili, waar we beiden toch wel enige (over)last van hebben. Na de lunch liepen we richting het grote park van de stad waar een veel activiteiten waren met 2 podia waar artiesten optreden, spellen voor de kinderen en een grote vijver waar velen verkoeling zochten onder de fontein. Allemaal een heel relaxte sfeer.

Kerkhof tussen de gebouwen en huizen.

Verkoeling onder de fontein.

Daarna nog even de wijk Beacon Hill in gelopen waar veel mooie oude panden staan, mooie buurt. Onderweg had Ellis al 2 vriendinnen gemaakt, de eerste een vrouwelijke politieagent die ons vriendelijk had geholpen en de 2 een vrouw die mennoniet is. Een groep mennonieten stonden aandacht en begrip te vragen voor hun geloof. We hebben nog even met de vrouw en haar man staan te praten over waar wij vandaan kwamen, was wel grappig.

Ellis met haar mennoniete vriendin.

Nog even wat winkels bekeken en nog geslaagd voor Nick en Romy bij A&F waar voor een aantal artikelen 50% sale was dus ....... . Wij vinden Boston een heerlijke stad, mooi ook en veel te doen. Een aanrader dus. Zo rond 14.30 uur vonden we het wel welletjes en zijn we rustig naar ons hotel gereden en onderweg nog langs de supermarkt voor melk, drinken en natuurlijk de honey roasted peanuts die zooo lekker zijn.

Lekker aan de Corona en Margherita.

Nog even geskyped met o.a. Jordi en de Assenbergjes die zondag vroeg richting Kroatië gaan, fijne vakantie!!!!  Lekker relaxen op de kamer en daarna in de buurt lekker gegeten.

Knabbel en Babbel op Skype.

1. Leo:
    21 juli 2013
    Wij staan nu op het punt te vertrekken we weten niet zeker of we op de eerstev camping internet hebben dus het zou even kunnen duren voordat we weer kunnen reageren/skype. Verder wensen we jullie weer een fijne dag en we smsen als we zijn aangekomen ! De groetjes van de assenbergjes en gelukkie
  2. De Padtjess:
    21 juli 2013
    Leuke stad zo te horen veel te doen en te zien, gezellige foto's van jullie samen! Wahaha lekker he die Chili je moet er alleen zo van ........Alleen dat stukje over je vriendinnen en de nootjes zijn minder Ellis'! Gisteren Jordi en Jelco nog gesproken die hadden zin in de vakantie.fijne dag morgen xxx
  3. Hans:
    Hoi Hanny,
    Nu zit ik 's ochtends alleen buiten met mn bakkie koffie en mn sigaretje, (vanmorgen half 6) maar denk maar niet niet dat je een early riser bent, de eerste ochtend heb ik ik zit kletsen met een local, en vanmorgen kwamen eerst 2 golfers met de hele santekraam naar buiten en daarna 2 mannen in camouflage kleding, karretjes met bepakking en beide koffers met geweren erin, zij gingen jagen , tja je mot wat. En gisterenavond zaten we te eten komen erin eens 2 wilde kalkoenen het terras op ook een hele rare gewaarwording en ze zijn best groot en ENG. Voor wat mn nieuwe vriendinnen (HAHA)
    betreft aardige meiden hoor maar veel te saai.
  4. De Padtjess:
    21 juli 2013
    Ja Ellis' een beetje treurig he om zo alleen s' ochtends je bakkie en sigaretje te doen maar aanspraak zat, mocht je niet mee op jacht of is dat ENG whahaha. En die kalkoenen meid echt ENG kijk maar uit! Het is hier ook erg warm, we zitten te puffen.
  5. Leo van Buren:
    21 juli 2013
    Vergeet de Teaparty niet he?!