Van AC naar NY.

2 augustus 2013 - New York, New York, Verenigde Staten

Na een dag als 2 "penen" op het strand te hebben gelegen, wat overigens heerlijk was, vertrokken wij rond 09.00 uit een regenachtig AC. Meteen langs een Denny's gereden voor een goed ontbijt. AC is wel een beetje vergane glorie vinden wij desondanks hebben wij er ons prima vermaakt. Amerikanen blijven toch een typisch volk, in deze regio hebben wij ervaren dat ze lang niet zo vriendelijk zijn als ergens anders en ook hier heeft de crisis toch wel zijn invloeden. Het was gisteren zo warm dat onderhand mussen van het dak vielen maar er waren er toch een paar die met lange (spijker)broeken en dikke jassen liepen, pfffff.

French toast slam

De casino's zijn ook hier enorm en soms moesten we echt zoeken naar de uitgang. Wat ook wel raar is dat zij drankjes in plastic bekers rondbrengen, ze kunnen nog heel wat leren in Vegas!

Onze auto voor het hotel.

De kamer met speciaal verlichte achterwand.

Op weg naar de Big Apple, zo'n 2 uur rijden nam de verkeerdrukte toe. Uiteindelijk kwamen we op Manhattan en daar was de chaos compleet met toeterende auto's en taxi's die van links naar rechts en vice versa schieten zonder richting aan te geven. We kunnen ons voorstellen als je geen druk verkeer gewend bent dat het zweet je uitbreekt. Vanwege de hoge gebouwen viel de satellietontvangst van de Garmin wel eens uit maar dit gaf verder geen problemen en stonden zo rond 13.00 uur pal voor het W Hotel aan de Lexington Ave.

Rockefeller building

De winkel van American Eagle op TS.

Bij het inchecken kregen we een gratis upgrade van kamer naar een, voor NY begrippen, grote kamer van zo'n 28 m2 op de 12e verdieping aan de straatzijde. Niks mis mee dus en wij blij. Hotel via Priceline "gewonnen" en het is zeker een aanrader. We zitten echt centraal op Manhattan pal tegenover het Waldorf-Astoria, waar we zo in kunnen kijken, en op ca. 10 minuten loopafstand van Times Square en Broadway.

Times Square

Ellis bij de paskamer

De kamer eerst even ingericht voor de komende 4 dagen en daarna de benenwagen genomen richting Times Square. Onderweg langs Rockefeller Building, NBC studio's, 5th Ave. met z'n luxe winkels, we keken onze ogen uit. Wat een enorme gebouwen en hoeveelheden aan mensen hier zeg. Ellis heeft bij American Eagle op TS nog een spijkerbroek gekocht.

Ellis op TS.

Speciaal voor Nick!

Vanavond zien we nog wel wat we gaan doen.

De M&M store met 3 verdiepingen.

Zojuist nog een filmpje er op geplaatst van het Rockefeller Building met een aankomende ambulance.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sanne:
    2 augustus 2013
    NY is zooooo leuk! VEEL PLEZIER! (En ja, ik zat op het verslag te wachten haha)
  2. Leo:
    Hoi Hans & Ellis,
    Fijne Tijd in The Apple, ziet er allemaal fantastisch uit. Geniet er lekker van. Hier in Kroatie alles prima hoor met de twee "Js" :-;
    Groetjes van de Assies
  3. Sabine:
    Hoi Hans en Ellis,

Heel veel plezier in NY. Jullie reisverhalen zijn weer geweldig.
    Geniet ervan!!

Groetjes,