New York City

3 augustus 2013 - New York, New York, Verenigde Staten

Vlak om de hoek bij het hotel hebben we een zaakje gevonden 24 uur per dag open is en waar je goed kan eten voor een redelijke prijs. Prima ontbeten en met de metro naar het 9/11 Memorial waar we direct aan de beurt waren voor de tour. Het hoogste punt van één van de nieuwe WTC torens is pas bereikt en ze zijn volop aan het bouwen. Het Memorial bestaat uit 2 grote vierkante vijvers waar rondom de namen staan gegraveerd die zijn overleden aan de ramp. Indrukwekkend hoor, we zien nog de beelden voor ons hoe ....... .

Ellis bij het 9/11 Memorial

Door naar Battery Park waar we de boot richting het vrijheidsbeeld namen waar je onderweg een prachtig gezicht hebt op de skyline van Manhattan. Wij zijn niet de boot afgegaan vanwege de gigantische drukte op het eiland zelf en met de warmte, aangezien het ruim boven de 30 graden was en de zon scheen flink.

Eén van de nieuwe WTC torens.

Bij het Vrijheidsbeeld.

Teruggekomen even langs Wallstreet gelopen en een lunch bij TGIF. Met de metro richting Times Square waar het nog drukker was als gisteren, wat een mensenmassa zeg. De drukte ontlopen en richting Rockefeller Building waar je naar de top kan en een prachtig gezicht hebt over Manhattan, we hadden de lift van 16.15 uur en het was 14.30 uur dus we hadden nog even. Even langs NBC van waar ze iedere ochtend een live verslag maken en zelfs een enorme winkel hebben met allerlei spullen.

Blijft mooi hoor.

Let op hoe men zit in deze bus, nog nooit gezien!

Het Rockefeller Building nog verder bekeken en hup omhoog naar de 67e verdieping met een rotgang omhoog. Het viel ons wel mee met de oren. Daar aangekomen kan je op de 3 verschillende verdiepingen 360 graden kijken. Wat een prachtig mooi gezicht en indrukwekkend zeg. We hebben op ons gemak alles goed rondgekeken en aardig wat foto's gemaakt.

Hans en Ellis met op de achtergrond Empire State Building.

Vanaf The Top Of The Rock richting Central park

Rond 17.45 waren we weer beneden en met 5 minuten bij ons hotel met flink vermoeide voeten en lekker even een tukkie gedaan.

Central park.  Zuidelijk Manhattan.

Video is ook bijgevoegd.

1. Sanne:
    3 augustus 2013
    Je hebt niks gemist hoor op Liberty Island ;) Foto's van Rockefeller zijn mooi! Goed geluisterd haha
  2. Hans:
    3 augustus 2013
    Liberty Island wisten we inderdaad al en je weet het hé? We luisteren toch altijd? hahahahahaha
  3. De Klerksen:
    3 augustus 2013
    Je hebt ook nog Ellis island. What's in a name.
  4. Hans:
    3 augustus 2013
    Carla, klopt maar is gesloten tot nader order.
  5. De Klerksen:
    4 augustus 2013
    Haha het was Ed maar maakt niet uit maar waar is nu mijn verhaaltje bij de koffie ?
  6. Esther:
    4 augustus 2013
    Wat een mooie foto's en leuke verhalen plaatsen jullie! Ik wil weer terug naar de VS. Erg herkenbaar allemaal. Geniet ervan.veel plezier.